Duiknieuws OWSV CYANA

nieuwsbrief 800x600Duiknieuws CyanaWordt de Nieuwsbrief van Cyana gelezen? Wat wordt er gemonitord op de achtergrond? Geef dit ons inzicht?

De laatste 7 weken wordt er aan onze leden elke week een interne Nieuwsbrief gestuurd genaamd: Duiknieuws Cyana Wk◊◊.

Deze nieuwsbrief geeft o.a de geplande duiken en trainingen voor de komende 10 dagen, de standaard dag van verzending is vrijdag rond 12 uur.

Er wordt best veel gedoken in het weekend en ook onze training is standaard op zaterdag op deze manier krijg je dus één dag vooraf nog een extra herinnering.

De nieuwsbrief wordt feitelijk op donderdag al samengesteld en daarna automatisch verzonden.

Op de achtergrond kun je zie wie, wanneer de e-mail heeft geopend, hoe vaak en met welk e-mail programma. Ook vind er een terugmelding plaats wanneer er op welke link word geklikt.

 

Welke voorzichtige statistiek conclusies kun je nu na 7 weken gaan trekken.

Openen e-mail z'n 35 % doet dat op de dag van verzending op de zaterdag komt daar 15% en op zondag nog z,n 5% bij.

      12 leden hebben elke e-mail bekeken. (32,5%)

      7  leden hebben er 1 gemist. (19%)

      3  leden hebben er 3 gemist. (8%)

      15 leden hebben er slecht 1 of geen enkele geopend. (40,5%)

Voorlopig openen z,n 55% van de ontvangers de e-mail dat is op zich al redelijk te noemen. Is er correctie nodig? Er zijn natuurlijk ook z,n 15 leden die deel uit maken van in totaal 6 gezinnen nu zou je daar voor kunnen corrigeren als je een hoger percentage leuker vindt, dat is hier dus niet gedaan.

Er staat al best de nodige informatie in de nieuwsbrief zelf zodat doorklikken met een van de links niet altijd noodzakelijk zal zijn.

Deze klikscore is eigenlijk best laag feitelijk bevat elke nieuwsbrief telkens 4 unieke doorlink opties. In totaal zijn er dus 24 link opties in de 6 al eerder ontvangen nieuwsbrieven. Alleen diegene die de nieuwsbrief openen kunnen op een link klikken wat neerkomt op 6 * 0,55 * 37 * 4 =  488 mogelijke unieke kliks! Dat zijn er slechts 29 wat neerkomt op 5%

Als je het positief wilt zien gemiddeld klikt z'n 20% van de 55% die de e-mail opend ook op één van de links.

 

Is dit goed of slecht?

Ook dat is een kwestie van wie er naar kijkt voor een nieuwsbrief van een webshop of iets dergelijks zou zowel de 55% als de 20% een heel mooi resultaat zijn.

Voor een sportvereniging vind ik de score eigenlijk gewoon laag.

 

Dus bij deze één vraag !

Schrijf in een reactie op dit artikel eens een antwoord op een of meer van de volgende vragen:

  • Waarom open je de nieuwsbrief wel of niet ?
  • Wat belet je om de links te gebruiken ?
  • Wat verwacht je van een nieuwsbrief ?
  • Wat zou er anders moeten ?

Reacties  

+1 #1 Gewoon doorgaanRob Breukhoven 14-07-2018 06:52
We krijgen zoveel info dat niet iedereen dit wil/kan lezen. Ik lees selectief ook de krant of een selectie van artikelen. Duiken doe je in het water en een voormelding is goed.

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen